جاذبه کالاهای فروشگاهی :
هر محصول سوپرمارکتی (فروشگاهی) یک جاذبه است . اگر کالایی نتواند به عنوان یک جاذبه مطرح باشد ، فروش آن مشکل خواد بود .
جاذبههای محصولات سوپرمارکتها را در چند دستهبندی زیر میتوان جای داد :
محصولات سوپر مارکتی یا فروشگاهی دارای جاذبه اول محصولاتی هستند که :
- شدیدا تابع فصل هستند : مانند میوههای نوبر
- به آسانی به فروش میروند
- در زمره کالاهای اصلی هستند (یعنی معمولا در مراحل تصمیم گیری در مورد خرید آنها قبلا تصمیم گیری شده است)
- دارای مصرف مکرر هستند
محصولات سوپرمارکتی یا فرو شگاه دارای جاذبه دوم محصولاتی هستند که :
- تابع فصل هستند
- فروش گاه خرید آنها را توصیه میکند
- به آسانی به فروش میرسند
- دارای ظاهر فریبنده و جذاب هستند
- از تکنولوژِی پیچیده برخوردارند
محصولات سوپرمارکتی دارای جاذبه سوم کالاهایی هستند که :
- از تولیدکنندگان همان موسسه عرضه کننده هستند
- تابع فصل هستند
- دارای حجم مصرف زیاد با صفات ظاهری موثر هستند
- دارای قیمتهای استثنایی یا مخصوص هستند
محصولات سوپرمارکتی یا فروشگاه دارای جاذبه چهارم هستند که :
- به صورت فله عرضه میشوند
- مهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوند
- برای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای ، از تابلو یا علامت راهنما استفاده میشود .
supermarket صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای
ر صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای
به صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای ، از تابلو یا علامت راهنما استفاده میشود .ه صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای
صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای صورت فله عرضه میشونمهم نیستند و اگر مهم باشند با علامت مشخص میشوندبرای فروش آنها و جلب توجه مشتری در سوپرمارکت یا فروشگاه زنجیرهای